Σελίδες

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

Πρέσβης Λ. Ροκανάς: Με σύμπνοια, ενότητα και αλληλεγγύη θα πάμε μπροστά


Συνέντευξη του πρέσβυ της Ελλάδος στα Τίρανα κ. Λεωνίδα  Ροκανά στο δημοσιογράφο Σπύρο Χρήστου, αμέσως μετά την εκδήλωση για τα 22 χρόνια της Ομόνοιας στη Δερβιτσάνη.

Δημοσιογράφος: Κύριε Πρέσβυ, επισημάνατε  την επιμονή του Έθνους με τα ενωτικά μηνύματα…;

Πρέσβυς: Αυτό,αυτό μόνο έχω να πω.

Δημοσιογράφος: Διαπιστώσατε εδώ σήμερα ενωμένο τον Ελληνισμό;

Πρέσβυς: Κοιτάξτε, δε θέλω να πω πως είναι σήμερα η  κατάσταση. Εγώ θέλω να πως αυτή τη στιγμή πως το μέλλον είναι στην ενότητα, το μέλλον είναι στην καταλλαγή, το μέλλον είναι στη συνεργασία. Εκεί είναι το μέλλον. Εγώ εκεί κοιτάω.

Δημοσιογράφος: Μήπως  χρειάζονται κι άλλες πρωτοβουλίες για την ενότητα;

Πρέσβυς: Τι πρωτοβουλίες θα τις αναλάβουν αυτοί που  είναι υπεύθυνοι και θα τους βοηθήσουμε κι εμείς, θα τους βοηθήσω κι εγώ  προσωπικά. Εάν αυτό είναι που χρειάζεται από τον πρέσβυ, ο πρέσβυς θα είναι δίπλα.

Δημοσιογράφος: Προφανώς η Ομόνοια είναι ένα επίτευγμα. Πέρα απ' αυτό, σήμερα απουσιάζουν τα ιδρυτικά στελέχη. Υπάρχει κι ένας άλλος φορέας, υπάρχουν και άλλοι βουλευτές ελληνικής καταγωγής σε άλλα κόμματα. Αυτό σημαίνει ενότητα;

Πρέσβυς: Κοιτάξτε, για μένα, θα σας το πω καθαρά,όλοι οι ΄Ελληνες έχουν την ίδια αξία, όλοι οι Έλληνες είναι άξιοι προσοχής, όλοι οι ΄Ελληνες μπορούν να προσφέρουν.

Δημοσιογράφος: Δεν κλήθηκαν όμως, όλες οι δυνάμεις...

Πρέσβυς: Δε μπορώ  να μιλήσω και δε θα μιλήσω για ειδικά, για ορισμένες πράξεις.

Δημοσιογράφος: Επιμένετε  όμως στην ενότητα. Υπάρχει και η δημοκρατία της Ελλάδας που υπονοεί και κάτι άλλο.. 

Πρέσβυς: Αυτοί  όμως, οι συμπατριώτες μας, οι ομοεθνείς μας, στο οποίους σήμερα απευθύνουμε ξέρουν πολύ καλά τι πρέπει να κάνουν.

Δημοσιογράφος: Η  Ομόνοια μπορεί να συστεγάσει όλες τις πολιτικές δυνάμεις;

Πρέσβης: Εγώ  πιστεύω, ότι η οργάνωση αυτή που  δημιουργήθηκε το 91 και με την  ιστορική πορεία που είχε, μπορεί.

Δημοσιογράφος: Σήμερα μπορεί;

Πρέσβυς: Σας λέω, δε θα κάνω ορισμένα σχόλια, μπορεί, δε μπορεί αυτό είναι ζήτημα προσωπικών εκτιμήσεων. Εγώ νομίζω ότι το μέλλον είναι εκεί. Αυτό είναι και το βαθύτερο νόημα της Ομόνοιας.

Δημοσιογράφος: Καταγγέλλεται για  ασάφεια η απογραφή. Δήλωσαν την εθνικότητά τους 24000 Έλληνες. Η Ομόνοια γιατί ήταν αμέτοχη;

Πρέσβυς: Δεν θα μιλήσω για την απογραφή.

Δημοσιογράφος: Θα έχουμε λιγότερα κονδύλια στις επαρχίες μας.

Πρέσβυς: Κοιτάξτε, μη μου ζητάτε να πάρω θέση. Σήμερα είναι μέρα που γιορτάζουμε…



Δημοσιογράφος: Η γιορτή είναι ένα  στερεότυπο;

Πρέσβυς: Η γιορτή είναι για να θυμόμαστε, να παίρνουμε δύναμη.

Δημοσιογράφος: Σήμερα όμως, από όσα  ανάγνωσα είναι ένα στερεότυπο, είναι  μια υπόθεση ρουτίνας.

Πρέσβυς: Κοιτάξτε, για μερικούς μπορεί να είναι στερεότυπο, για μένα που αναλαμβάνω τώρα αυτό το αξίωμα, που είναι μεγάλη μου τιμή που η Πατρίδα μου εμπιστεύθηκε, δεν είναι καθόλου στερεότυπο.

Δημοσιογράφος: Θα έρθετε σε επαφή και με άλλες  πολιτικές δυνάμεις για την επίτευξη του στόχου της ενότητας;

Πρέσβυς: Εμένα  η αποστολή μου εδώ στην Αλβανία, με τους συμπατριώτες, είναι να μην κάνω καμιά διάκριση.Η αποστολή μου είναι να μιλάω με όλους. Ο διάλογος είναι ελληνικό πράγμα.

Δημοσιογράφος: Είμαστε  εν όψει των βουλευτικών εκλογών. έτσι ο Ελληνισμός δε μπορεί να αναδείξει κανέναν βουλευτή.

Πρέσβυς: ΄Εχω εμπιστοσύνη ότι θα μαζέψουμε  τις δυνάμεις μας, θα μπορέσουμε να συγκεντρώσουμε ό,τι έχουμε για να μπορέσουμε να επιδιώξουμε ό,τι εμείς θεωρούμε ως συμφέρον μας, τα δικαιώματά μας. Αυτό είναι το βασικό.Και να το κάνουμε αυτό με σύμπνοια, με ενότητα, με αλληλεγγύη. Αυτό θα μας πάει μπροστά. Όλα τα άλλα θα μας πάνε πίσω.

Δημοσιογράφος: Ευχαριστώ  πολύ.Καλές επιτυχίες.

Πρέσβυς: Κι εγώ  ευχαριστώ.Χρόνια Πολλά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια τα οποία προσβάλουν και θίγουν πρόσωπα θα διαγράφονται.
Ανώνυμα μηνύματα που θα θίγουν επώνυμα άτομα θα διαγράφονται.
Σας προσκαλούμαι σε έναν διάλογο απόψεων και θέσεων για ένα καλύτερο μέλλων της ιδιαίτερης πατρίδος μας.