Σελίδες

Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

Ο άξονας Γιάννενα – Κακαβιά ακόμη ψάχνει χρηματοδότηση!

ODIKOS AKSONAS
• Στη δυνατότητα εξεύρεσης χρηματοδότησης «κρέμεται»  η κατασκευή του οδικού άξονα Γιάννενα - Καλπάκι - Κακαβιά, που κατά γενική ομολογία αποτελεί έργο πρώτης προτεραιότητας για την ακριτική μας περιοχή. 

Αν και η αναγκαιότητά του είναι πασιφανής, εκείνο που δε φαίνεται ευκρινώς  στον ορίζοντα είναι η αποφασιστικότητα των συναρμόδιων υπουργείων να το προωθήσουν προς ένταξη σε κάποιο από τα χρηματοδοτικά προγράμματα της νέας περιόδου 2014-2020. 
 Η παραπάνω διαπίστωση γίνεται από τον βουλευτή και πρώην αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος είχε καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή, ωστόσο οι απαντήσεις που έλαβε τόσο από τον Υφυπουργό Ανάπτυξης Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο, όσο και από τον Υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, κρίνονται «ασαφείς» και δεν είναι δεσμευτικές ως προς την ένταξη του έργου σε  κάποιο πρόγραμμα. 

Ο κ. Καλογιάννης, επισημαίνει μάλιστα ότι ο συγκεκριμένος οδικός άξονας – που αποτελεί συνέχεια της υπό κατασκευήν Ιόνιας Οδού μέχρι τα Ελληνο-αλβανικά σύνορα - είναι το μοναδικό έργο στην Ελλάδα, το οποίο ενώ ανήκει στο βασικό κορμό του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, δεν έχει ακόμη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση!
Στην απάντησή του ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, περιορίστηκε να αναφέρει ότι ο σχεδιασμός των Επιχειρησιακών προγραμμάτων βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς πραγματοποιήθηκε η πρώτη επίσημη υποβολή τους στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον περασμένο Ιούλιο και η έγκρισή τους αναμένεται τον προσεχή Ιανουάριο. 

Όσον αφορά τον Υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, αυτός ουσιαστικά επανέλαβε, όσα είχε πει και κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στα Γιάννενα: «Η δυνατότητα ένταξης του έργου στο πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2014-2020 θα εξαρτηθεί από τη διαθεσιμότητα των πόρων». Κατά την εδώ επίσκεψή του ο κ. Χρυσοχοϊδης είχε πει ακόμη ότι θα οργανώσει σύσκεψη στο Υπουργείο με τους εκπροσώπους των τοπικών αρχών και για αυτό το θέμα, που ωστόσο ακόμη δεν έχει πραγματοποιηθεί. Το μόνο νέο στοιχείο που πρόσθεσε στην απάντησή του, είναι ότι οι οριστικές μελέτες των τεχνικών έργων του άξονα εκπονούνται και θα ολοκληρωθούν εντός του 2014.


Επικίνδυνος δρόμος

Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, αποτελεί ένα απαραίτητο έργο υποδομής, αλλά και οδικής ασφάλειας για το Ν. Ιωαννίνων και τη Βορειοδυτική Ελλάδα γενικότερα. Η κίνηση στο σημερινό εθνικό δρόμο είναι ιδιαίτερα αυξημένη, ενώ το γεγονός ότι  διέρχεται από κατοικημένες περιοχές προκαλεί  μεγάλους κινδύνους για οδηγούς και πεζούς. Η συχνότητα των τροχαίων – εξαιτίας και του μεγάλου αριθμού των αυτοκινήτων που κινούνται προς και από την Αλβανία - έχουν αυξήσει την επικινδυνότητά του όπως άλλωστε αποδεικνύουν τα δεκάδες εικονίσματα στο μήκος του, που είναι αφιερωμένα είτε σε νεκρούς, είτε σε τραυματίες από τροχαία.

Εκτός όμως της επικινδυνότητας και της  χάραξής του που  στις σημερινές συνθήκες δεν είναι λειτουργική, η κατασκευή του, όπως δήλωσε μόλις προχθές ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, επείγει και εκ του γεγονότος ότι θα πρέπει η Ήπειρος και γενικά η Ελλάδα να αξιοποιήσει και τη δυνατότητα που προσφέρει πλέον η κατασκευή του οδικού άξονα Κακαβιά - Τίρανα, ώστε να αναπτυχθούν δραστηριότητες προς την Τεργέστη. Την μεγάλη ώθηση στη διευρωπαϊκή συνεργασία επισημαίνει άλλωστε και ο βουλευτής Σταύρος Καλογιάννης, στη χθεσινή του γραπτή του δήλωση.

Έγινε προεργασία 

Καταλήγοντας ο βουλευτής, δηλώνει ότι θεωρεί αυτονόητη, μετά την προεργασία που είχε γίνει κατά τη θητεία του στο Υπουργείο Υποδομών, την ένταξη του έργου στο νέο πρόγραμμα και θέτει ευθέως ζήτημα στενότερης συνεργασίας και συντονισμού μεταξύ των δύο συναρμοδίων Υπουργείων. Όσον αφορά την προεργασία ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, δέχεται ότι το 2013 η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας» προετοίμασε και υπέβαλε Τεχνικό δελτίο του έργου και η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων- ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης έδωσε τη σύμφωνη γνώμη της για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. 
«Ωστόσο δεδομένου- συνεχίζει- ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος και το κόστος υλοποίησης ήταν αποτρεπτικό το έργο δεν μπορούσε να υλοποιηθεί κατά τη διάρκεια της προγραμματικής περιόδου 2007-2013 και έγιναν συζητήσεις ως προς την επιλεξιμότητά του για την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια τα οποία προσβάλουν και θίγουν πρόσωπα θα διαγράφονται.
Ανώνυμα μηνύματα που θα θίγουν επώνυμα άτομα θα διαγράφονται.
Σας προσκαλούμαι σε έναν διάλογο απόψεων και θέσεων για ένα καλύτερο μέλλων της ιδιαίτερης πατρίδος μας.