Σελίδες

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014

ΙΟΝΙΑ...ΠΟΛΥΚΟΜΒΙΚΗ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ! - Έτοιμο το 40% του έργου, αλλάζει ο «χάρτης» όλης της Δυτικής Ελλάδας


IONIA TEROBO• Ριζικά θα αλλάξει ο συγκοινωνιακός «χάρτης» της Δυτικής Ελλάδας με την ολοκλήρωση του άξονα της Ιόνιας Οδού, ο οποίος θα φέρει την Ήπειρο πιο κοντά στο κέντρο της χώρας μας, συντελώντας στην οριστική άρση της απομόνωσής της και από αυτή την πλευρά. 
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην Ήπειρο η Ιόνια που τέμνεται με την Εγνατία Οδό αναμένεται να έχει πολλούς κόμβους, αφού ζητείται να συνδεθεί με γέφυρα Καλογήρου, Αμμότοπο Άρτας, με περιοχή Δωδώνης κ.ά.

Ευτυχώς η Ιόνια δεν προχωράει με ρυθμούς… Εγνατίας και μετά το «διάλειμμα» των τριών χρόνων περίπου, σήμερα οι εργασίες κατασκευής της είναι εντατικές και έχει υλοποιηθεί το 40% του έργου! Αυτό επειδή έχουν τεθεί σε πλήρη λειτουργία δέκα  εργοτάξια  σε όλο το μήκος της και οι εργαζόμενοι στον δρόμο ξεπερνούν πια τους 2.000!
Όσον αφορά το Νομό Ιωαννίνων, σύντομα το πρόβλημα με την παραχώρηση του Στρατοπέδου Παπαγεωργίου στο Αβγό θα αποτελεί παρελθόν, ώστε να μην μείνει στο… αέρα το τμήμα της Ιόνιας που διέρχεται από το Λεκανοπέδιο. 
Η παράδοσή του είναι πια θέμα χρόνου, όπως διαβεβαίωσαν τόσο ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης κατά την χθεσινή επίσκεψή του σε εργοτάξια του άξονα, όσο και ο Υφυπουργός Εθν. Άμυνας Ιωάννης Λαμπρόπουλος, απαντώντας σε δημοσιεύματα των τοπικών ΜΜΕ.
Δεν είναι όμως μόνο το στρατόπεδο στο Αβγό που απασχολεί την Ήπειρο. Η επέκταση της Ιόνιας προς την Κακαβιά και η σύνδεσή της με την γέφυρα Καλογήρου είναι επίσης πολύ σημαντικά θέματα, τα οποία έθεσαν χθες ο Περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης και ο βουλευτής της Ν.Δ. Σταύρος Καλογιάννης στον Υπουργό.


Η κατασκευή στο 40%
Με γοργούς ρυθμούς προχωρά πλέον η κατασκευή της Ιόνιας Οδού, από την οποία έχει ολοκληρωθεί το 40% του φυσικού αντικειμένου, όπως έκανε γνωστό χθες από το Εργοτάξιο της Πέρδικας ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Πρόκειται για ένα γιγαντιαίο έργο και αυτή τη στιγμή, πέρα από τα 196 χλμ. νέου αυτοκινητόδρομου, είναι σε εξέλιξη η κατασκευή 24 γεφυρών, τεσσάρων σηράγγων, 74 κάτω διαβάσεων και 36 άνω διαβάσεων!
Σε πλήρη λειτουργία έχουν τεθεί δέκα εργοτάξια (Εύηνος, ανισόπεδος κόμβος Αμβρακίας, γέφυρα Μενιδίου, περιοχή Συκούλα Άρτας, περιοχή Τούμπανο, Γυμνότοπος, Φιλιππιάδα, Επισκοπικό, Τσαγκαρόπουλου και Πέρδικα), ενώ βρίσκονται σε φάση προετοιμασίας και εγκατάστασης συμπληρωτικές εργοταξιακές εγκαταστάσεις. Σήμερα, στο έργο απασχολούνται 2.000 εργαζόμενοι και ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί κι άλλο έως τέλος του έτους.

Ο Υπουργός Μεταφορών
Στην Πέρδικα όπου βρέθηκε χθες ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών συμμετείχε σε σύσκεψη, παρουσία του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλ. Καχριμάνη, βουλευτών και εκπροσώπων των τοπικών αρχών (φωτό), στο πλαίσιο της οποίας εξετάστηκε η πορεία της Ιόνιας.
Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του, «έκλεισαν μία σειρά από εκκρεμότητες, εξαιρετικά κρίσιμες για την πρόοδο του έργου, όπως το Στρατόπεδο Παπαγεωργίου και μία σειρά από απαλλοτριώσεις που προχωρούν».
Ειδικά για το Στρατόπεδο, η καθυστέρηση παραχώρησης του οποίου προκάλεσε τις τελευταίες ημέρες ανησυχία για την τύχη του τμήματος της Ιόνιας Οδού στο Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «έχει τελειώσει ως θέμα και σε 15 – 20 μέρες οι εργαζόμενοι θα μπουν μέσα για να αρχίσουν να δουλεύουν»!
Παράλληλα, είπε ότι «κατατίθενται τα χρήματα στους κατόχους των εκτάσεων και οι άνθρωποι τα παραδίδουν για να συνεχιστούν οι εργασίες. Επομένως μέχρι το τέλος του χρόνου η ανάπτυξη των εργασιών στην περιοχή θα είναι πάρα πολύ μεγάλη».
Όσο για την ολοκλήρωση της Ιόνιας, ο Υπουργός, σημείωσε ότι «δεν υπάρχει καμία καθυστέρηση. Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος», προσθέτοντας πάντως ότι προβλήματα υπάρχουν σε κάθε τετραγωνικό, σε κάθε μέτρο, σε κάθε χιλιόμετρο της Ιόνιας.

Ο Υφυπουργός Εθν. Άμυνας
Αναφορικά με το ζήτημα του Στρατοπέδου στο Αβγό, την δική του απάντηση έδωσε χθες με ανακοίνωσή του και ο Υφυπουργός Εθν. Άμυνας Ιωάννης Λαμπρόπουλος, διαβεβαιώνοντας πως «το ΓΕΣ, σύμφωνα και με την αρχική βούληση του Υπουργείου Μεταφορών, μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους θα έχει ολοκληρώσει όλες τις αναγκαίες εκ του νόμου διαδικασίες απόδοσης του Στρατοπέδου για την πλήρη ανάπτυξη των συνεργείων της κατασκευάστριας εταιρείας»!
Μάλιστα, σημείωσε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια προκειμένου να αποδοθεί το Στρατόπεδο και νωρίτερα από τον συμφωνηθέντα χρόνο, τονίζοντας με έμφαση ότι «ουδεμία καθυστέρηση υπήρξε στην κατασκευή της Ιόνιας Οδού με υπαιτιότητα της Στρατιωτικής Υπηρεσίας».

Ικανοποίηση Καχριμάνη
Όλα τα παραπάνω είναι προφανές ότι ικανοποιούν την Περιφέρεια Ηπείρου, που τελευταία ανησυχούσε, ειδικά για το θέμα του Στρατοπέδου Παπαγεωργίου.
Σε δηλώσεις του χθες ο Αλέκος Καχριμάνης ανέφερε ότι «η επίσκεψη του Υπουργού ήταν χρήσιμη καθώς του δόθηκε η δυνατότητα να δει από κοντά την πρόοδο των εργασιών, αλλά και να ενημερωθεί για τα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν. Είναι σημαντικό βήμα η ανακοίνωσή του για την ολοκλήρωση των διαδικασιών παράδοσης του Στρατοπέδου Αβγού, με την οποία ανοίγει πλέον η δυνατότητα έναρξης των εργασιών στο τμήμα του Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων».
 Όπως τόνισε, υπάρχει σε εκκρεμότητα το ζήτημα των απαλλοτριώσεων, για τις οποίες έχουν κατατεθεί τα χρήματα των δικαιούχων στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και η Περιφέρεια σε συνεργασία με την παραχωρησιούχο εταιρία έχει αναλάβει ήδη πρωτοβουλίες για το συντονισμό των νομικών και των ιδιοκτητών ώστε να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες.

Κι άλλα θέματα
Ο Περιφερειάρχης στη σύσκεψη χθες στο εργοτάξιο της Πέρδικας έθεσε κι άλλα σημαντικά ζητήματα στον Υπουργό που συνδέονται με την κατασκευή της Ιόνιας Οδού.
Συγκεκριμένα, ζήτησε να εξεταστεί κατά προτεραιότητα η άμεση προώθηση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της Ιόνιας με τη γέφυρα Καλογήρου, τονίζοντας ότι με αυτήν θα δοθεί αναπτυξιακή ώθηση σε Πρέβεζα και Θεσπρωτία, την κατασκευή κόμβου στον Αμμότοπο Άρτας αλλά και την επέκταση της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά.
Κόμβο στην Ιόνια Οδό ζήτησε για την περιοχή του και ο Δήμαρχος Δωδώνης Χρήστος Ντακαλέτσης.

Θ. Μπέγκας – Στ. Καλογιάννης
Θετικές χαρακτήρισε τις εξελίξεις σχετικά με την Ιόνια Οδό και ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας, τονίζοντας σε δήλωσή του ότι «μας ενδιαφέρει άμεσα ως Δήμο, καθώς η Ιόνια και η Εγνατία είναι τα δύο μεγάλα οδικά έργα υποδομής που δημιουργούν νέα δεδομένα για το Λεκανοπέδιο».
Τα ίδια θέματα με τον Περιφερειάρχη έθεσε στον Μιχ. Χρυσοχοΐδη και ο Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος παραβρέθηκε στην χθεσινή σύσκεψη της Πέρδικας. Ειδικά για τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, τόνισε ότι «αποτελεί σημαντικό έργο υποδομής τόσο για το Νομό Ιωαννίνων όσο και για τη χώρα μας, καθώς ανήκει στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών».
Ο κ. Καλογιάννης ζήτησε επίσης να οριστικοποιηθεί η χάραξη του τμήματος του Ε65 μετά τα Τρίκαλα και να παρέμβει ο Υπουργός για να χρηματοδοτηθεί η μελέτη του τραμ στο Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια τα οποία προσβάλουν και θίγουν πρόσωπα θα διαγράφονται.
Ανώνυμα μηνύματα που θα θίγουν επώνυμα άτομα θα διαγράφονται.
Σας προσκαλούμαι σε έναν διάλογο απόψεων και θέσεων για ένα καλύτερο μέλλων της ιδιαίτερης πατρίδος μας.