Σελίδες

Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014

Η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ ΘΑ ΣΩΣΕΙ ΖΩΕΣ! Δρόμος «καρμανιόλα» ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Αντίρριο

ETHNIKH-ODOS-ANTIRIO IOANNINA• Μπορεί η Ήπειρος, αλλά και ολόκληρη η Δυτική Ελλάδα κυρίως, να περιμένουν την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, για να κινούνται επιτέλους σ’ έναν αυτοκινητόδρομο σύγχρονο και ασφαλή, ωστόσο εκφράζονται φόβοι ακόμη και από επίσημους φορείς για το εάν θα προλάβουμε τα χρονοδιαγράμματα (έως το τέλος τους 2015 η Ιόνια θα πρέπει να δοθεί στην κυκλοφορία). 

Τελευταία ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλ. Καχριμάνης, με αφορμή εκδήλωση στα Γιάννενα για την Εγνατία Οδό, για ακόμη μια φορά δεν έκρυψε την αγωνία του για την πορεία υλοποίησης του δεύτερου μεγάλου οδικού άξονα της χώρας, αφού ακόμη παρατηρούνται προσκόμματα, ικανά να φέρουν πίσω τις εργασίες.
Αλλά και ο βουλευτής Ιωαννίνων Στ. Καλογιάννης εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για το τμήμα της Ιόνιας από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα, σημειώνοντας σε πρόσφατες δηλώσεις του ότι η πρόοδος των εργασιών θα μειωθεί στην περιοχή τους χειμερινούς μήνες λόγω των καιρικών συνθηκών.
Θα σώσει ζωές…
Ένας τέτοιος αυτοκινητόδρομος, ειδικά στη Βορειοδυτική Ελλάδα, θα έρθει να αντικαταστήσει έναν από τους χειρότερους οδικούς άξονες της Ευρώπης, που ευθύνεται για τα περισσότερα πολύνεκρα δυστυχήματα σε όλη την χώρα. Ο λόγος για την Εθνική Οδό Ιωάννινα – Αντίρριο, έναν δρόμο «καρμανιόλα», από τον οποίο καθημερινά διέρχεται μεγάλος όγκος αυτοκινήτων όχι μόνο από την Δυτική Ελλάδα, αλλά και από την Αλβανία. Και βέβαια σε τέτοιους δρόμους εάν συνυπολογίσει κανείς και τις αμέτρητες σακαράκες φορτηγά,  κυρίως από το εξωτερικό που κυκλοφορούν, η επικινδυνότητα χτυπάει… κόκκινο!
Επόμενο είναι λοιπόν ότι όταν τεθεί σε κυκλοφορία ολόκληρη η Ιόνια Οδός ο σημερινός δρόμος – σκοτώστρα θα αποτελεί παρελθόν και το ταξίδι προς Πάτρα και Αθήνα θα είναι όχι μόνο πιο γρήγορο, αλλά κυρίως ασφαλές, όπως εξάλλου συνέβη και με την Εγνατία Οδό προς την βόρεια Ελλάδα.

Έκθεση από την ΟΦΑΕ
Μακροσκελή έκθεση με την οποία καταδεικνύει τα προβλήματα των οδικών δικτύων στην Ελλάδα απέστειλε στα Υπουργεία Μεταφορών και Ανάπτυξης και στην Εuropean Association of Tolled Motorways, Bridges and Tunnel Concessionaires, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ). Όπως τονίζει, η ανάγκη για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου κεντρικού άξονα που θα ενώνει τις τρεις μεγαλύτερες πόλεις (Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη) με τους Ευζώνους και την υπόλοιπη Ευρώπη (Κεντρικός Άξονας ΠΑΘΕ), αλλά και ενός δυτικού άξονα, που θα ενώνει την Αλβανία με τα Ιωάννινα, την Πάτρα και την Καλαμάτα, κατά μήκος του Ιονίου Πελάγους έγινε επιτακτική.
Είναι πολύ σημαντικό η Πολιτεία να λάβει σοβαρά υπόψιν της τις παρατηρήσεις της Ομοσπονδίας, αφού θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι από τους πλέον αρμόδιους να έχει άποψη για τους ελληνικούς δρόμους, αφού οι αυτοκινητιστές περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στο τιμόνι, διασχίζοντας όλη την Ελλάδα.
Στην έκθεσή της – όπως αναφέρει το voria.gr - η ΟΦΑΕ επισημαίνει τα 6 προβληματικά σημεία του οδικού δικτύου στη χώρα μας, στα οποία η διέλευση των φορτηγών αυτοκινήτων καθίσταται ιδιαίτερα επικίνδυνη και οδηγεί συχνά σε ατυχήματα, ενώ υπογραμμίζει τα κυριότερα χαρακτηριστικά, ατέλειες ή παραλείψεις, των εν λόγω αξόνων που δυσχεραίνουν την κατάσταση.
Σύμφωνα με την έκθεση, όσον αφορά την περιοχή μας, δημιουργείται η ανάγκη για τη βελτίωση του συνόλου των οδικών αξόνων της Ηπείρου, και πιο συγκεκριμένα των παρακάτω:
Ιωάννινα - Αντίρριο
Την επικινδυνότητα του οδικού άξονα Ιωάννινα – Αντίρριο συνθέτουν, μεταξύ άλλων, η έλλειψη ολοκληρωμένων κόμβων, σωστού φωτισμού, κατάλληλης οδοσήμανσης, καθώς και φθαρμένου και με πολλές λακκούβες ασφαλτοτάπητα. Στα πιο πολλά σημεία του ο δρόμος αυτός είναι ιδιαίτερα στενός, ενώ η ελεύθερη πρόσβαση των αγροτικών αυτοκινήτων από τους γύρω οικισμούς είναι συνηθισμένο φαινόμενο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, θέτοντας σε πολύ μεγάλο κίνδυνο όποιον τον διασχίζει. Τέλος, η εναλλαγή τμημάτων κλειστού αυτοκινητοδρόμου και κακής κατάστασης εθνικής οδού και άρα η έντονη εναλλαγή της ταχύτητας των οχημάτων αποτελεί έναν ακόμα παράγοντα κινδύνου. Βασική απόδειξη για την ακαταλληλότητα του δρόμου αυτού αποτελεί ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Το αυξημένο κυκλοφοριακό φορτίο στην εθνική οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων είχε επίσης ως αποτέλεσμα τη μεγάλη φθορά, σε πολλά τμήματα του συγκεκριμένου άξονα, τα οποία κρίνεται απαραίτητο να ανακατασκευαστούν, όπως επίσης και το σύνολο της Ιόνιας οδού, ώστε να δημιουργηθεί ένας αυτοκινητόδρομος ο οποίος από τη μία πλευρά να βγάλει από τη σημερινή απομόνωση τη Δυτική Ελλάδα και από την άλλη να καταστήσει εφικτή και εύκολη τη σύνδεση της χώρας μας με την Αλβανία. Ταυτόχρονα, όλα τα παραπάνω απαιτούνται προκειμένου να αξιοποιηθεί πλήρως η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η σύνδεση με την Πατρών - Κορίνθου, και άρα η σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας με την Πελοπόννησο.
Η Πατρών- Κορίνθου
Στη συνέχεια η οδός Πατρών - Κορίνθου, την οποία διασχίζουν καθημερινά πολλοί Ηπειρώτες που ταξιδεύουν προς την Αθήνα, αποτελεί τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου με μήκος 141 χιλιόμετρα, εκ των οποίων το μεγαλύτερο τμήμα αποτελείται από κατάστρωμα με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση χωρίς διαχωριστική νησίδα, ενώ περιλαμβάνει απότομες εναλλαγές στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της. Συνήθης πρακτική αποτελεί η εκτεταμένη χρήση της ΛΕΑ για κυκλοφορία των οχημάτων λόγω στενότητας των λωρίδων κυκλοφορίας, γεγονός που αποτελεί σημαντικό παράγοντα ατυχήματος. Επίσης, το εν λόγω οδικό δίκτυο χαρακτηρίζεται από κακή κατάσταση του οδοστρώματος (λακκούβες, αυλακώσεις στον ασφαλτοτάπητα κλπ), ελλιπή σήμανση, και ανεπαρκή φωτεινότητα. Οι παραπάνω παράγοντες αποτελούν αιτίες που οδηγούν σε τεράστιο αριθμό ατυχημάτων, εκ των οποίων το 99% αφορά μετωπική σύγκρουση οχημάτων. Οι συχνές βροχοπτώσεις της περιοχής, γεμίζουν με νερό το οδόστρωμα, και επιβαρύνουν την ήδη άσχημη κατάσταση του οδικού δικτύου. Οι εργασίες που έχουν ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια, έχουν παραμείνει σχεδόν στάσιμες και αποτελούν έναν ακόμη σημαντικό παράγοντα ατυχημάτων. Ο οδικός αυτός άξονας  είναι ένας από τους οδικούς άξονες της χώρας με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο καθώς καταλήγει στο λιμάνι της Πάτρας, από όπου η διέλευση εμπορευματικών και επιβατικών αυτοκινήτων είναι πολύ μεγάλη. Για όλους αυτούς τους λόγους είναι απαραίτητο να ολοκληρωθεί άμεσα ως κλειστός αυτοκινητόδρομος με Ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Ιδιαίτερη μέριμνα απαιτείται στη διευθέτηση του κόμβου εισόδου στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, ο οποίος κατά την παρούσα περίοδο έχει έργα σε εξέλιξη.
Μέτσοβο - Λάρισα
Χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου δρόμου είναι οι απότομες στροφές, η στενότητα και η κλίση του εδάφους, όπως επίσης και οι έντονες αυλακώσεις στο οδόστρωμα. Οι πολλές αριστερές στροφές που υπάρχουν είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες, καθώς το οδικό αυτό δίκτυο αποτελεί σημείο διέλευσης βαρέων οχημάτων, λόγω της μεγάλης εισροής και εκροής εμπορευμάτων από και προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Ο δρόμος θεωρείται στενός σε πολλά τμήματα σε σχέση με τον κυκλοφοριακό φόρτο που συνεχώς αυξάνεται, έχει απότομες κλίσεις τόσο σε στροφές όσο σε ανηφόρες και κατηφόρες, που έχουν ως συνέπεια την κακή εκτίμηση από πλευράς οδηγών της ταχύτητας που πρέπει να αναπτύξουν. Επιπλέον, ο φωτισμός σε πολλά σημεία δεν είναι επαρκής. Τα τεχνικά έργα που έχουν λάβει μέρος είναι ελάχιστα και με μικρή διατομή. Είναι αναγκαίο να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες ώστε να δημιουργηθεί ένας ασφαλής αυτοκινητόδρομος που θα μπορεί να διευκολύνει τον μεγάλο αριθμό οχημάτων που διέρχονται από αυτόν και να εξυπηρετήσει τους αυτοκινητιστές που μετακινούν εμπορεύματα από και προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια τα οποία προσβάλουν και θίγουν πρόσωπα θα διαγράφονται.
Ανώνυμα μηνύματα που θα θίγουν επώνυμα άτομα θα διαγράφονται.
Σας προσκαλούμαι σε έναν διάλογο απόψεων και θέσεων για ένα καλύτερο μέλλων της ιδιαίτερης πατρίδος μας.